Mağaza Aydınlatma

Mağaza Aydınlatması, Mağaza Işıklandırma Sistemleri

Mağaza aydınlatması, sahibi, alıcılar, müşteriler ve sattığı ürünler açısından hem çok önemli hem de çok gereklidir.

Dükkan aydınlatma,  mağaza ışıklandırma, mağaza aydinlatma tasarımları, mağaza aydınlatma sistemleri, mağaza aydınlatması, mağaza ışıklandırma sistemleri, mağaza vitrin aydınlatma, mağaza içi aydınlatma kavramları aynı hedefi, mağaza aydınlatma işini ifade etmektedir.

İnsanların en çok sevdiği yerler, yeryüzünün en ilgi çeken, beğeniyle gezilen, sürekli gidilmek ve görülmek istenen yerler en parlak, en net görülebilen yerler Güneş’in en güzel şekilde aydınlattığı mekanlardır, coğrafyalardır.

Güneş’in her noktasını pırıl pırıl yaptığı, en ince ayrıntısına kadar net biçimde görülen, aydınlık, ışıklı mekanlar insanlara gülümser, görenleri içine çeker, davet eder.

Işık Keşif Sağlar

İnsan yaşamını etkileyen faktörlerin başında ışık gelmektedir. Güneş ışığıyla gördüğümüz dünyanın güzelliğiyle birlikte korkutan mağara karanlığından kurtulmak için bulunan, mağara içini yaşanabilir hale getiren ilk keşif ışıktır.

Aydınlatma Nedir?

Işığın fonksiyonlarından faydalanmak, estetik görüntü sunmasını sağlamak amacıyla kullanılmasına aydınlatma denir.

İlk olarak mağazanın aydınlatması amacıyla başlayan arayışlar bugün inanılmaz boyutlara gelmiştir.

Güneş Doğal, Ana Işık Kaynağıdır

Güneş’in yeryüzünü aydınlatması ve mağaranın meşale tipi aydınlatmayla başlayan süreçte bugün yapılan aydınlatma tanımı içinde; doğal Güneş ışığı yine ilk sırada yer alırken insanın keşfettiği sayılamayacak kadar çok yapay ışık kaynağı bulunmaktadır.

Günümüzde yapılarda gündüz pencerelerden içeri süzülen Güneş ışığı yine ana ışık kaynağı olurken Güneş ışığı olmayan ve yetersiz kaldığı akşam ve gece karanlığında elektrikle çalışan yapay ışık kullanılmaktadır.

Doğal Işık Kaynağından Maksimum Yararlanmak Aydınlatmanın İlk Kuralıdır

Yaşanılan ve çalışılan yapıların aydınlatılmasında gün ışığı olarak adlandırılan Güneş ışığından maksimum oranda yararlanmak, aydınlatmanın hem temel kuralı hem de sağlanacak enerji tasarrufu açısından gereği olmuştur.

 

Aydınlatma Sağlıklı ve Güvenli Ortam Sağlar

İnsana yaşadığı mekanlarda; konfor sağlayan, dinlenmesi, yenilenmesi için gerekli olan, uyku düzenini koruyan aydınlatmanın, çalıştığı mekanlarda; sağlıklı, güvenli şartlar sağlaması, çalışanlarının motivasyonunu, konsantrasyonunu ve performasını artırması; mevcut veya potansiyel müşterilerde ise mağaza ve ürünleri hakkında olumlu etki yapması beklenmektedir.

Aydınlatmanın, kendisinden beklenen bu fonksiyonları yerine getirmesi için yapılması gereken şey doğru biçimde uygulamasıdır.

Doğru Aydınlatma İçin Uzmanlar Tercih Edilmeli

Aydınlatma, insanın sürekli artırmak için gayret gösterdiği yaşam kalitesi için çok önemlidir. Kaliteli, iyi ve doğru aydınlatmanın; konforu, üretkenliği, verimliliği ve sağlığı olumlu yönde etkilemesi için aydınlatma işinde aydınlatma uzmanı, mühendis ve mimarlarla kafa kafaya vermek elde edilmesi amaçlanan sonuçlar için zorunludur.

Aydınlatma, satın alma tepkisini ve alışveriş süresini etkilerken rahat ortamlarda zaman geçirme imkanı sunduğu müşterileri çekmekte, onları etkileyerek tercihlerine yön vermektedir.

Işık Sirkadiyen Saati Düzenler

Araştırmacılar Sirkadiyen saatini düzenleyen, duyguları etkileyen, insan ruhu ve fizyolojisi için önemli unsur olan ışığın, beyindeki amigdala denilen korku ve duygu merkezinde etkisi olabileceğini düşünmektedir.

Orta derece ışığın amigdala faaliyetlerine loş ışıktan fazla baskı yaptığını keşfeden araştırmacılar karanlıktan korkulmasının sebebini de açıklamış oldu.

Konuya Işık Tutmak Gerekir

Bu konuya biraz ışık tutmak gerekirse, bakılan cisimden ilk 90 saniyede algılanan bilgilerin çok büyük çoğunluğunun renkle ilgili olduğu, renkleri açığa çıkaran ışığın da ürünün detaylarını satın alma yönünde etkilediğini ortaya konmuştur.

Doğru Aydınlatma Alanı Büyük Hissettirir

Aydınlatma, yaşanan veya çalışılan mekanı büyütme gücü olmasa bile, alanı daha büyük hissettirebilir, büyük algılanmasını sağlayabilir.

Işık, daha büyük bir alan algılaması oluşturarak, ortamın daha geniş ve ferah olmasını sağlar. Doğru aydınlatma, mekanı daha büyük hissettirebilir.

Aydınlatma İlgi Uyandırır

Aydınlatma, tanıtımı yapılan özel ürünler için daha fazla bilgi edinilmesini, daha yakından görülmesini, etkilenilmesi sağlamak için vitrine çekmenin basit, ucuz ve etkili bir yöntemidir.

Aydınlatmayla; alıcının ruh hali ayarlanabilir, ürünlerin sunum öncelikleri belirlenebilir, alışveriş çok daha keyifli hale getirilebilir.

 

 

Doğru Aydınlatma Hatırlatır

Özenli ve doğru aydınlatmayla, bir mekan, ortam, konut veya mağaza, ziyaretçinin, müşterinin, alıcının unutmayacağı, kolayca hatırlayacağı tekrar gelme isteği sağlayacağı bir ambiyans oluşturulabilir. Bu gerçeği bilmek konutun, mekanın, ortamın beğenisini, firmanın da kazancınızı artırabilir.

Doğru aydınlatma, her alan iyi olmasa da, bir alanı ayağa kaldırabileceği için, verimli alışveriş deneyimi için dikkate alınması gereken en önemli faktördür.

Aydınlatma Gizlemek İçin de Kullanılır

Aydınlatma, gösterilmek istenen mekanı, ortamı, ürünü sahneye çıkarıp belirginleştirdiği, vurguladığı gibi bazı alanları gizlemek için de kullanılır.

Doğru aydınlatma dikkati dağıtarak, ziyaretçileri, müşterileri, alıcıları odaklanması istenilen belirli bir mekan, ortam, alan ve ürün varsa, o noktaya çeker.

Aydınlatma Sınıflandırması

Aydınlatma; kaynak, yer ve amacına göre sınıflandırılabilir:

Işık kaynağına göre aydınlatma çeşitlerini;

Doğal ışık: Güneş, yıldız, ay gibi insan yapımı olmayan elektrik enerjisine ihtiyaç duymayan doğal kaynaklardır.

Yapay ışık: İnsanların ışık elde etmek için geliştirdiği fener, mum, ampul, lamba gibi kaynaklardır.

Uygulandığı yere göre aydınlatma çeşitleri:

İç aydınlatma: konut, ev, iş yeri, depo, lokanta gibi kapalı mekanların aydınlatmasına denir.

Dış aydınlatma: Kapalı olmayan, yaşanan ve çalışılan alanların dışında kalan cadde, sokak, park, bahçe, spor alanı gibi açık alanların aydınlatmasıdır.

Kullanım amaçlarına göre aydınlatma çeşitleri:

Genel aydınlatma: Yaşanan veya çalışılan mekanın, ortamın tamamının aydınlatılmasına genel veya ortam aydınlatması denir.

Genel aydınlatmalar, konutunu, çalışma alanlarının, mağazanın tamamının aydınlatılmasını sağlayan ana ışık kaynaklarıdır.

Genel ortam aydınlatmasının genel amacı, yaşayan veya çalışanların ortamda kendini rahat hissetmesi, güven duyması için yeterli ışık sağlamaktır.

Görev aydınlatması: Yaşanan veya çalışılan ortamda istenilen bir alana fonksiyon kazandırmak için genel aydınlatmaya ek aydınlatma yapılmasıdır.

Görev aydınlatmaları, daha çok ışığa ihtiyaç duyulan özel bölümleri daha kaliteli aydınlatmak için kullanılan odaklanmış aydınlatmadır. Ödeme kasası, servis masaları ve soyunma odası görev aydınlatmasıyla aydınlatılır.

Vurgu aydınlatması: Yapının belli bölümleri, ürünleri ve objeleri daha belirgin hale getirmek, ön plana çıkartmak için yapılan aydınlatmadır.

Özel ürünleri, stratejik alanları vurgulamak, önemini belirtmek ve dikkat çekmek için kullanılan vurgu aydınlatma, görünürlüğü, artırarak özel ürünlere ve mekanlara yönlendirme fonksiyonunu yerine getirir, görsel bir destek sağlar.

Daha az alana sahip ortamlarda duvar aplikleri, ray aydınlatması; büyük alana sahip yerlerde duvar aydınlatması kullanılabilir. Kutu ışıkları, resim ışıkları, gömme ışık ve kabin içi aydınlatmalar da bu amaçla kullanılabilir.

Kontrast oluşturmak için vurgulu aydınlatma tercih edilebilir.

Farklı ürün ve ortamların etrafında gölge ve ışık oluşturmada ışık kaynaklarının harmanlayan kontrast, ziyaretçilerin, alıcıların ve müşterilerin dikkatini çekmenin bir yöntemidir. Mekanların arkasına takılabilir veya kasvetli alanları aydınlatılabilir.

Dekoratif aydınlatma

Dekoratif aydınlatmalar, yaşanılan konuta, eve, çalışılan iş yeri, ofis, mağaza gibi ortamlara güzellik katmak, şirinleştirmek, özelleştirmek için kullanılan ışıklardır. Avizeler ve özel tasarımlar dekoratif aydınlatmadır.

Dekoratif aydınlatma çevreden geçen insanların ilgisini ve dikkatini çekerek göze hitap eden, albenili bir sunumun etkili bir yöntemidir.

Doğru bir ışıkla; akılda kalıcı, unutulmaz, kolay hatırlanan dekoratif aydınlatmanın sizinle, kurumunuzla, ürününüzle, markanızla uyumlu olması önemlidir.

Aydınlatmaya Tasarımla Başlamak Gerekir

Aydınlatma yapmak için çalışmalara başlamarken öncelikle aydınlatma tasarımı yapmak çok faydalı olacaktır.

Aydınlatma tasarımı, kullanıcının iç veya dış mekanlardaki ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla gün ışığını, elektrik ışığını, ikisinin birleşimini bilimsel ve görsel niteliklere uygun şekilde bir sistem halinde uygulama çalışmasıdır.

Genel, görev ve vurgu aydınlatması kombinasyonundan oluşan aydınlatma tasarımı kullanıcıların daha rahat ve net görmelerini amaçlamaktadır.

Aydınlatma tasarımı, yeterli ışık miktarını sağlar, tüketilen enerjiyi sınırlar ve kamaşmaya engel olur.

Aydınlatma tasarımında, önce ihtiyaçları tespit edip, yönteme karar verdikten sonra mağaza aydınlatma armatürleri seçilir, parametreler hesaplanır, tasarım ayarlaması yapılır, kontrol alt yapısının kurulumundan sonra incelemeyle bitirilir.

Mağaza Aydinlatma Tasarımlarını Kim Yapar?

Aydınlatma tasarımcısı, bu işlemleri koordine etmek, mağaza aydınlatma sistemlerini, mağaza aydinlatma tasarımları, mağaza içi aydınlatma  kurup, hayal edip, çizmek, uygulamak ve düzenlemekle görevlidir.

Mağaza aydinlatma tasarımları, mağaza aydınlatma sistemleri,   mağaza içi aydınlatma çalışmalarına geçmeden bilinmesi, incelenmesi gereken bir durum da akıllı aydınlatmadır.

Akıllı Aydınlatma Nedir?

Birçok aydınlatma özelliğini kontrol eden bir otomasyon olan akıllı aydınlatma, insan müdahalesini en aza indirmeyi, enerji tasarrufunu en üst düzeye çıkarmayı ve kullanımda kolaylık sağlamayı amaçlar.

Şimdi gelelim mağaza içi aydınlatma veya mağaza aydınlatmasına!

Aydınlatmanın mağazanıza sağlayacağı katkıların neler olacağını düşünürken bilinmesi gereken bazı kritik noktalar vardır:

Aydınlatma, genel mağaza imajını oluşturmaya destek sağlar,  ürünleri ön plana çıkarır, odak noktası yapar, görünür kılar. Göze hoş gelen görsel zenginliğiyle satın alma duygusu oluşturur. Alıcıları, müşterileri mağazaya yönlendirir, alışverişi keyifli hale getirir.

Tek başına çok başarılı bir mağaza aydınlatma ve mağaza aydınlatma sistemleri yoktur. Mağaza aydınlatması, mağaza içi aydınlatma vitrini güzelleştirip, geliştirerek, ürünü başarılı şekilde sunarak satışları artırmaya büyük katkı sağlar. Doğru ışık, ürünün alıcı ve müşterisinin ilk izlenimine etki eder.

Mağaza Aydınlatması, Mağaza İçi Aydınlatma Neden Önemlidir?
Mağaza aydınlatması, mağaza içi aydınlatma alıcı ve müşterilerin mağazada kendini evinde gibi hissetmesini sağlar ve satın alma isteği uyandırır.

Doğru mağaza aydınlatması, mağazanın belirli alanlarını aydınlatmak için mağaza aydınlatma armatürleriyle ampul çeşitlerinin stratejik olarak yerleştirilmesiyle yapılır.

Doğru aydınlatma yapılmadığı zaman, mağazanız ya çok fazla ışık alacak veya çok karanlık kalacak.

 

Mağaza aydınlatmasında renk sıcaklığı ve lümen çok önemli kavramlardır. Renk sıcaklığı ve lümen mağaza içi aydınlatmada ulaşmak istediğiniz ışık ortamını kurmada etkili rollere sahiptir.

Renk sıcaklığı ışığın renk tonunu ifade eder.
Ampul üzerinde yazan Kelvin (K) harfi ile sembolize edilmiştir. Yüksek Kelvin rakamı beyaz soğutucu ışıktır.

Ampul sıcaklıkları Kelvinin alt ucunda, 2000K-3500K arasındadır. Günışığı ve soğuk tonlar 3600K üstünde yer alır.

Renk sıcaklığının mağaza ambiyansı oluşturmada önemli bir etkisi vardır. Sıcak renkler rahat ve çekici; soğuk renkler modern ve keskin tonludur.

Aydınlatma yapacağınız mekan, ortam ve alanda farklı renk sıcaklıklarını harmanlayabilirsiniz, dar alana sahip mağazalar bir genel renk tonu tercih etmektedir.

Duvar renkleri, tavan yüksekliği, alabildiği doğal ışık miktarı, aydınlatma yapılacak mekan, ortam ve alan için doğru aydınlatmayı seçmede etkili olan unsurlardır.
Lümen Nedir?

Lümen; parlaklıkla eşit bir kavramdır.
Lümen, bir ampulün ışık kaynağının yayabildiği parlaklığın ölçüsüdür.

Mağaza aydınlatmasında ampul seçiminde kullanılması gereken ölçü lümendir. Parlak ışık ihtiyacı olan alan için yüksek lümenli ampul kullanılmalıdır.
Mağaza aydınlatmasında kullanılan ampul çeşitleri vardır:

Halojen
Maliyeti azdır, ömrü kısadır. Çok enerji tüketir, renk sıcaklığı vardır.

Floresan
Maliyet fazladır, ömrü halojene göre fazladır. Enerji tüketimi halojenden fazladır, renk sıcaklığı ise soğuk ve sıcak olabilir.
Genel ortam aydınlatmasında floresan popüler bir alternatiftir, vurgu ve görev aydınlatma için uygundur. Tüp ve kompakt ampul aydınlatma için dekoratif seçenekler sunar.

Floresan, halojenden pahalı, maliyetleri enerji verimli olduğundan azdır.

Mağaza LED Aydınlatma

Maliyeti yüksektir, uzun ömürlüdür,
enerji verimliliği yüksektir, renk sıcaklığı ayarlanabilir.
Mağaza içi aydınlatmada, halojen ampuller fazla renkte hassas ışık sağlayabilmesine rağmen LED mağaza aydınlatma ihtiyaçlarının çoğuna uygundur. LED mağaza aydınlatma, uzun vadede enerji tasarrufu sağlar.

Aynalar da, ışığı mekan, ortam ve alan boyunca artırmada ve mağaza aydınlatma sistemleri içinde ucuz bir yöntemdir. Aynalar dekoratif aksam olarak aksesuar üzerinde çalışan ve müşterilere de yardım eder.

Dimmer Nedir?

Dimmer anahtarları hafif ışık kullanım seviyesini kontrol etmeyi sağlar. Dimmerler enerji faturalarınızda önemli tasarruf sağlamaya yardımcı olabilir ve sürekli ortam kontrolü yapar.

Doğal ışıkla, gündüz saatlerinde az enerji kullanılır, Güneş battıktan sonra ışıklar açılabilir.

Mağaza İçi Aydınlatma Tavsiyeleri

Amaç ürününü satmaktır, aydınlatma da bu amaca götüren bir araçtır.

Aydınlatma tasarımcısıyla çalışın, yeni ve farklı aydınlatma trendlerini, son aydınlatma teknolojilerini, amaca uygun aydınlatma armatürlerini bilir. Aydınlatma uzmanı, ortamı istenilen noktaya hemen getirir.

Dikey ışıklandırma, mağaza yanından geçenlerin dikkatini çeker.

Alıcı ve müşterileri çekebilmek için duvarlar ve dikey yüzeyleri aydınlatmak ferahlık ve aydınlık hissi verir.

Tavan ve duvarları mat beyaza boyamak da ferahlık sağlar.

Parlak malzemeler ışığı yansıtarak ışıltı verirken yansımaya da neden olur.

Gün ışığının ortamı nasıl etkilediğine, renk sıcaklığının kattıklarına dikkat etmek gerekir.

Daha bol miktarda doğal ışığın girmesini sağlamak önemli kazanımlar sağlayacaktır.

Vitrin camını, gün ışığıyla uyumlu olması için soğuk renk sıcaklığıyla aydınlatılmalıdır.

Gündüz soğuk, gece sıcak beyaz aydınlatmasını tamamlayacak ayarlanabilir beyaz aydınlatma armatürleri tercih edilmelidir.

Mağaza aydınlatmada ayrıntılarının basit olmasını sağlamak işi basit tutmak gerekli ve faydalıdır.

Bakım ve onarımı kolayca yapılabilir mağaza aydınlatma sistemleri tasarlamak gerekir.

Doğru aydınlatmada uzaktan kumanda sistemiyle belirlenen özellikler tek bir ana tuş takımıyla çalıştırılabilir. Mağaza çalışanlarının kolay değişiklik ve bakım yapmasına da imkan verir.

Ray tipi aydınlatma sistemiyle mağaza spot aydınlatma, mağaza spot lamba,  mağaza lambaları gerektiğinde kaldırabilir, yeni eklentiler yapılabilir.

Ray lamba sisteminin tercih nedeni; mağazaların yüksek dönüşüm hızından dolayı değişikliklere, uyacak bir aydınlatma tasarlamak önemlidir.

Mağaza İçi Aydınlatmada İhtiyaçlar Aynı mıdır?

Mağaza aydınlatmada, mağaza türüne göre farklı ihtiyaçlar ortaya çıkmaktadır. 

Temel bir mağazada ideal aydınlatma seviyesi 500 lüks, orta ölçekli mağazalarda  300 lüks ortam aydınlatmasına ek, 750 lüks vurgu aydınlatması tercih edilmektedir. 

Üst düzey mağazalarda  150 lüks genel aydınlatmaya ek olarak 1000 lüks vurgu aydınlatması gerekmektedir. Üst düzey mağazalarda düşük ortam aydınlatmasıyla yüksek parlaklıkta vurgu aydınlatmaları tercih edilerek karşıtlık oluşturulur.

Orta ölçekli mağazalarda ürünleri daha belirgin hale getirmek için ortam aydınlatmasının kısmen kısılması gereklidir. 

Mağaza aydınlatması, mağazanın kimliği olduğu için farklı ihtiyaçlar için farklı çözümler gerektirir. 

Mağaza aydınlatmada yüksek renk geriverim indeksi aranarak renklerin ve malzemelerin tanınması sağlanır.

Genellikle renk geri verim indeksi CRI 80 yeterli olsa da, üst düzey giyim mağazalarında  CRI 90 üzeri tercih edilmelidir.

Mağaza aydınlatmalarında  ısı ve enerji tüketimi önemlidir.

 IR radyasyonu ve UV bileşenleri içeren geleneksel aydınlatmaların ısı yükü yüksek olduğundan mağaza ısınır, yazın soğutma sistemlerini zorlar ve çok elektrik tüketir.

Giyim mağazalarında sıcak beyaz renkler ve 2700K-3500K aralığında renk sıcaklığı tercih edilebilir.

Aydınlatmada Direkt ve Endirekt Aydınlatma Nedir?

Aydınlatmada direkt ve endirekt  iki uygulama modelinden direkt aydınlatmada, ışık doğrudan aydınlatılacak cisme; endirekt aydınlatmada ışık duvara veya tavana yönlendirilerek yansıtılır.

Doğrudan cisme, ışık gönderilen avizeler, görev ışıkları ve sarkıtlar direkt aydınlatma; gizli ışık bantları, yukarı aydınlatma armatürleri, ters çanak sarkıtlar ve dekoratif duvar ışıkları endirekt aydınlatma malzemeleridir.

Endirekt Aydınlatmanın Fonksiyonları Nedir?fspot

Endirekt aydınlatmada gizlenen ışık kaynağı yansıtılarak kamaşma önlenir, gölgeler azaltılır ve eşit aydınlatma elde edilir.

Aydınlatma armatürleri Nasıl Seçilir?

Aydınlatma armatürlerinde şekil, renk, boyut ve montajı, türü, fonksiyonları, parlaklığı seçiminde öncelikli olmalıdır.

Aydınlatma tasarlanırken; mimari, teknik ve psikolojik faktörleri göz önünde bulundurulmalıdır.

Aydınlatma armatürlerinde renk spektrumu, parlaklık, renk geriverimi, ışık titreşimi uygun ölçülere göre kullanılmalıdır. Aydınlatmanın etkisinde kalan insan heyecanlanır, kendini iyi veya kötü hissedebilir, sosyalleşmek isteyebilir, bazen uykusu da gelir. Motivasyon ve rahatlamada aydınlatma önemli bir unsurdur.

Aydınlatmada enerji tasarrufuna yönelmek; aydınlatma stratejini değiştirmeyi gerektirirken yeni satış fırsatları doğurur, maliyetlerinizi azaltır.

Mağazada hoş bir ambiyans oluşturmak için, loş, sıcak aydınlatmayla birlikte doğal ışığa daha çok imkan tanımak iyi bir tercih olur. Modern bir atmosfer oluşturmak için de parlak, soğuk tonlar kullanılabilir.

Aydınlatma Teknikleri Nelerdir?

Aydınlatma tasarımının başarılı olması için, ışığın tonlarını, sıcaklığını, beyaz/mavi ışıktan soğuk, sarı ışıktan sıcak, aydınlatma sağlamak; sıcak ve soğuk ışığın doğru dengesini iyi kurmak gerekir.

Özellikle dikkat çekmek istenilen alanlarda; loş, parlak ve vurgulu aydınlatma birlikteliği tercih edilmelidir.

Vitrini daha etkileyici ve çekici kılmak için ışık kutularından faydalanılabilir. Bunun için sıva altı led lambalar müşterilerin hoşuna gidecektir ve mağaza içersinde daha uzun kalacaklardır.

Mağaza İçi Aydınlatmanın Muhteşem Olması İçin Gerekenler?

Öncelikle ışığın önemini kavramak, ışık tür ve fonksiyonlarıyla, teknik yönlerine hakim olmak gerekir.

Mağaza aydınlatma stratejik bir fonksiyondur.

Kötü aydınlatma satışlara zarar verir. Doğru aydınlatma, ürünü aydınlatmadan çok daha geniş bir kavramdır. Mağaza içi aydınlatmada satılan ürünle, alıcıya ve müşteriye vermek istenilen mesaj önemli unsurlardır.

Her ürünün ihtiyaç duyduğu ortam ve ışık da farklıdır.

Doğallık, huzur dolu, ferah bir atmosfer için doğal ışık, doğru aydınlatma ürünü daha da öne çıkarır, alıcı ve müşterinin dikkatini çekerek alışverişine yardımcı olmak istediğinizin mesajını verir.

Mağaza İçi Bölüm Aydınlatmaları

Mağaza Vitrin Aydınlatma

Mağaza Vitrin Aydınlatma da çok stratejik konulardan biridir. Vitrin, alıcı ve müşteriyle ilk iletişim mekanıdır.

Mağaza Vitrin Aydınlatma; mağaza, ürün ve marka kimliğini yansıtan, alıcı, müşteri ve ziyaretçileri davet eden, mağazadan biraz bağımsız olan bu alan, serbest bir konseptle; spot ışık ve spot rayları kullanarak, dimmer ile destekleyerek, ışık oyunları, kontrast renklerle, çarpıcı, çekici ve etkileyici olabilir, farklılık oluşturur.

Mağaza Raf Aydınlatma

Mağazaya girenleri raftaki ürünlere yönlendirmek için rafların; kaliteli, parlak, beyaz ışıklı LED lambalarla aydınlatmak çok etkili sonuçlar verir.

Mağaza Deneme Kabinlerini Aydınlatma

Satın alma kararı için stratejik öneme sahip olan deneme kabinleri aydınlatmanın mükemmel, ışığın harika ve rahat bir atmosfer olması gereken yerlerdir.  

Aynalar ışıkla zenginleştirilmeli, gölgeleri gideren sıcak, rahat bir aydınlatma düşünülmelidir.

Aynaya bakarak deneme yapanların aynada kendini ve ürünü en net şekilde görebilmesini sağlayan; düşey, homojen aydınlatan mağaza lambalarını kullanmak uygun olur.

Mağaza Aydınlatma Ödeme Noktası (Kasalar)

Ödeme bölümleri, kurum imajının vurgulandığı, genel aydınlatmayla uyumlu olmasının yanında çalışanlara görsel kolaylık sağlayacak tasarıma sahip olabilir.

Ürün koruma, seçim ve ayırma gibi işlerin yapıldığı depoda yeterli aydınlık sağlayan IP korumalı mağaza led aydınlatma ürünleri ve ray spot ürünleri yada ray spot ürünleri alternatif olarak da spot armatür aydınlatma ürünleri, uzun ömrü ve enerji tasarrufundan dolayı mağazalarda bu lambaları tercih edilebilir.

Mükemmel mağaza aydınlatmasıyla, alıcı ve müşterileri etkileyecek, harika bir ambiyans oluşturacak, özel ürünleri ön plana çıkarıp vurgulayacak iş akışını kolaylaştıracak faydalar sağlanır.

Mağaza aydınlatma, mağaza ışıklandırma, alanını görünür kılmak ve mağazanın ürünlerini veya alanlarını öne çıkarmak için kullanılan tüm ışık kaynaklarını içerir.

Mağaza Aydinlatma Tasarımları Neden Önemlidir?

Mağaza aydinlatma tasarımları;

  • Alıcı ve müşterileri istenilen alana çeker.
  • Alıcı ve müşterilerin ruh halini belirler.
  • Mağazanın ambiyansını oluşturur.
  • Keyifli bir alışveriş imkanı sunar.
  • Mağazayı görünür kılar.
  • Alışveriş isteği oluşturur, alışveriş süresini belirler.
Türkçe English
×